• Home/
  • Πράσινη Ενέργεια/
  • Πράσινη επανάσταση στη ναυτιλία: Διάδρομος μηδενικών εκπομπών Κορέας–Ευρώπης
Πράσινη Ναυτιλία

Πράσινη επανάσταση στη ναυτιλία: Διάδρομος μηδενικών εκπομπών Κορέας–Ευρώπης

Μια τομή για τη ναυτιλία χαμηλών εκπομπών παγκόσμιας κλίμακας προωθεί η Νότια Κορέα με την πρόταση για τη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου που θα συνδέει το λιμάνι Pyeongtaek με μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης όπως το Bremerhaven.

Σύμφωνα με την έκθεση «Charting a Net-Zero Pathway» του οργανισμού Solutions for Our Climate (SFOC), το έργο μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών του ναυτιλιακού τομέα άνω του 70%, δημιουργώντας μοντέλο πράσινης μετάβασης για τη ναυτιλία μεγάλων αποστάσεων.

Η σημασία του έργου

  • Ο διάδρομος θα επικεντρωθεί κυρίως στη μεταφορά αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC), όπου η προσαρμογή σε νέα πράσινα καύσιμα είναι ευκολότερη λόγω απλούστερης διαχείρισης φορτίου.
  • Η πράσινη μεθανόλη θα αποτελέσει τον βασικό εναλλακτικό καύσιμο, συμβάλλοντας στην αποφυγή περίπου 1,4 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO₂.

Η πρόταση συνδέεται άμεσα με τις νέες δεσμεύσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για μηδενικές εκπομπές έως το 2050, ενώ στηρίζει το εθνικό πρόγραμμα της Κορέας Greenship-K.

Ο στρατηγικός ρόλος του λιμανιού Pyeongtaek

Το λιμάνι Pyeongtaek είναι ο μεγαλύτερος κόμβος για το εμπόριο αυτοκινήτων στη Νότια Κορέα και παρέχει:

  • Ευνοϊκή διακυβέρνηση και δημόσιο-ιδιωτική συνεργασία,
  • Υποδομές ιδανικές για πράσινη εφοδιαστική,
  • Άμεση διασύνδεση με την Hyundai, Kia και KG Mobility.

Η ευελιξία και η ιδιωτική χρηματοδότηση της ενδοχώρας καθιστούν το λιμάνι προνομιακή βάση για την έναρξη πράσινων διαδρομών.

Επιπτώσεις πέρα από τη ναυτιλία

Το πράσινο εγχείρημα έχει και παγκόσμιες διαστάσεις:

  • Διευρύνει τη γκάμα απανθρακοποιημένων σκαφών πέρα από τα εμπορευματοκιβώτια.
  • Στοχεύει σε μεγαλύτερες απόλυτες μειώσεις εκπομπών, μέσω διηπειρωτικών δρομολογίων.
  • Δημιουργεί νέα δεδομένα για τη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα πράσινων καυσίμων.

Η ανάπτυξη της πράσινης μεθανόλης και η δημιουργία επενδυτικών κινήτρων είναι κρίσιμα επόμενα βήματα, σύμφωνα με την SFOC.

Ο δρόμος που άνοιξε ήδη

Η πρόταση για τον διάδρομο Κορέας–Ευρώπης έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας Κορέας–Αυστραλίας για ανάλογο πράσινο ναυτιλιακό διάδρομο, που ήδη εξελίσσεται.

Η Νότια Κορέα, με τη δύναμη της ναυπηγικής της βιομηχανίας και τις στρατηγικές της συνεργασίες, δείχνει έτοιμη να αναλάβει ρόλο ηγέτη στην παγκόσμια πράσινη ναυτιλιακή μετάβαση.

Author

Leave A Comment

All fields marked with an asterisk (*) are required